top of page

Strategische begeleiding

Het succes van jouw beursdeelname hangt af van een grondige voorbereiding voor, tijdens en na de beurs.

Een teleurstellend resultaat na een beursdeelname is vaak te wijten aan een late start en een gebrek aan een duidelijke strategie en visie rond de beursdeelname. Helaas ervaren zo'n 70% van de exposanten dit.

De voorbereiding van jouw beursdeelname begint idealiter al 9 maanden voor de start van de beurs. Hoewel dit misschien lang lijkt, is het essentieel om alle aspecten concreet en correct aan te pakken:

  • Budgetten opstellen en bewaken

  • Een stand ontwerpen en bouwen

  • Communicatie- en marketingcampagnes samenstellen en uitvoeren

  • Doelstellingen bepalen, implementeren en evalueren

  • Standbemanning samenstellen, briefen, trainen en evalueren

  • Opvangen van workload tijdens de beursdeelname

  • Opvolging van leads plannen en verzorgen

Het proces van een beursdeelname kan zelfs tot 6 maanden na de beurs duren, dus input van een ervaren en externe partner kan het rendement van jouw beursdeelname aanzienlijk verhogen.

strategie.png

Benut jouw beursdeelname optimaal

Wat pakken we aan?

Tijdens een strategiesessie werken we onder andere aan:​

  • Correct, overzichtelijk en volledig budget opstellen

  • Realistische en haalbare planning maken

  • SMART doelstellingen bepalen en implementeren

  • Opvolging van leads na de beurs plannen

  • Marketingcampagnes rond de beursdeelname opstellen, uitvoeren en opvolgen

  • Bezoekers vooraf uitnodigen naar de beurs

  • Standteam briefen en evalueren

  • Optimale standinrichting en standlocatie kiezen in de beurshal

Praktisch

Een strategiesessie duurt een halve dag en gaat door met een beperkt aantal personen. Het laat ons toe zo dieper in de gaan op de specifiteit van jouw bedrijf en de gewenste resultaten van jouw beursdeelname. Het einddoel van deze sessie(s) is een persoonlijk actieplan op te stellen, op maat van de beoogde beursdeelname. 

Voorafgaand aan de strategiesessie(s) plan ik een diepgaand intakegesprek in, waarin ik inga op jullie verwachtingen van de beursdeelname en of er bepaalde topics zijn die jullie graag aan bod wensen te laten komen. Daarnaast toets ik af hoever jullie op vandaag reeds staan in de voorbereiding, en welke zaken eventueel efficiënter kunnen. Op basis van dit gesprek bereid ik de sessie voor en stellen we samen een strategisch plan op dat je gegarandeerd meer beursresultaat zal opleveren. 

Begin vandaag nog

Laat me je helpen om het succes van jouw beursdeelnames te vergroten. Neem vandaag nog contact met mij op om een strategische in-company standtraining te plannen en geef je team de tools die ze nodig hebben om te excelleren op de beursvloer.

bottom of page