Ben je van plan om deel te nemen aan de Bisbeurs en wil je jouw beursstand Bisbeurs optimaal voorbereiden?  Expoza helpt je graag in alle stappen van de beursvoorbereiding zoals het trainen van je standteam, de praktische beslommeringen en ook je ideale beursstand!

Wat is de beste beursstand voor de Bisbeurs?

Een goede beursstand houdt in essentie rekening met drie aspecten:

  • Hoe trek je zo goed mogelijk de aandacht van de doelgroep?
  • Hoe zorg je ervoor dat je verhaal er goed uitkomt?
  • En hoe bouw je de stand praktisch en overzichtelijk op?

Maar wacht! Voor je nu besluit om meteen maar een standenbouwer op te bellen met die 3 puntjes, kunnen we best nog een aantal belangrijke zaken bekijken.

Concept is key

Om zo goed mogelijk voor de dag te komen tijdens de Bisbeurs, is het concept van de beursstand cruciaal. En om tot een uitmuntend concept te komen, is een doorgedreven beursbegeleiding zeker aangewezen. Daar help ik je dan ook graag mee.

Ik weet uit ervaring dat veel standenbouwers eigenlijk vooral bezig zijn met het technische luik. Ze kunnen simpel gezegd een solide beursstand opleveren die je vaak ook meerdere keren kan heropbouwen.

Alleen krijg je dan wat je op zoveel beurzen ziet: je komt een hele hoop gelijkaardige stands tegen zonder veel identiteit. De beurshal wordt een grote eenheidsworst en het is als bezoeker moeilijk om de verschillen tussen de bedrijven nog te zien.

Kortom, met een aantrekkelijk concept dat echt op alle vlakken klopt, kan je uit de grijze massa treden tijdens de Bisbeurs. Op die manier trek je meer potentiële klanten aan.

Wie gaat in de beursstand staan?

Oké, je bent tot een fantastisch ontwerp gekomen voor de beursstand van de Bisbeurs, maar nu wordt het zaak om het rendement ervan te optimaliseren. En daarom moet je kijken naar je standteam. Wie stuur je naar de beurs toe?

  • Zijn het ervaren verkopers? 
  • Of zet je een aantal jonge wolven in? 
  • Of zijn het je mensen die heel veel technische kennis hebben, maar die misschien niet zo vaak buiten het bedrijf komen? 

Een ideaal standteam heeft een mix van verschillende mensen. Ga je alleen je agressieve hard sellers de wei insturen? Dan zal je zien dat bezoekers het snel “too much” vinden. Anderzijds wil je ook niet zomaar je onervaren mensen aan hun lot overlaten, want die kunnen de bal af en toe misslaan. En als je een heel team zonder veel commerciële feeling neerzet, wordt het natuurlijk helemaal niks.

Ga dus voor een evenwichtig team. Ik help je graag om een sterk standteam te smeden tijdens de beursvoorbereiding.

Beschouw de beursstand als werkplek

We moeten er niet flauw over doen, de beurs is voor veel medewerkers een spannend avontuur: ze zijn eens even weg van kantoor. Daarom durft het al snel iets te gezellig worden in de eerste dagen van de beurs. Na een aantal dagen wordt die hele Bisbeurs dan wat eentonig en zakt de motivatie misschien wel. Dat is allemaal nefast voor de resultaten.

Hoe voorkom je die dingen? Door het duidelijk te maken dat de beursstand een werkplek is voor die 10 dagen. En daarmee bedoel ik niet de baas die even komt zeggen “dat het de bedoeling is dat er serieus gewerkt wordt”.

Wat dan wel? De juiste mindset bij je team creëren door:

  • Duidelijke huishoudelijke regels af te spreken: wat kan wel of niet aan de beursstand?
  • Gerichte taken en verantwoordelijkheden toewijzen aan de teamleden
  • Bewust maken van het doel en de resultaten die verwacht worden
  • Etc.

Op die manier zorgen we ervoor dat je standteam er zich echt achter gaat zetten om van die Bisbeurs een succes te maken.

Beurstraining op maat

Afhankelijk van de mensen, het doel van je beursdeelname en het concept voorzie ik een beurstraining op maat.

De beurstraining kan focussen op een aantal communicatieve of commerciële skills om bijvoorbeeld bezoekers vlot aan te spreken, maar ook op de concrete organisatie, het marketingverhaal of het efficiënt opvolgen van leads.

Tijdens een verkennend gesprek bekijk ik graag samen met jou waar de belangrijkste noden liggen. Het eindresultaat is een beurstraject op maat waarmee je in topvorm aan de Bisbeurs kan beginnen.

Plan gerust een afspraak in om kennis te maken. Ik kijk graag wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Graag even kennismaken?

Meer leads en meer verkopen tijdens de beurs... Klinkt goed? Ik licht mijn aanpak graag verder toe tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.